Cum se face clisma

Procedura, beneficii, precautii

De ce nu se supraincalzeste Pamantul

vvv

Din nou despre apa. De data aceasta rolul ei la nivel planetar. Proporția mult mai mare a apei față de cea a uscatului din emisfera sudică (88,4% apă; 11,6% uscat), atunci când Pământul este cel mai aproape de Soare de pe parcursul unui an, funcționează ca un uriaș termostat, făcând ca temperatura globului să varieze în limite mici. Dacă situația ar sta invers, și Pământul s-ar afla la distanța cea mai mică față de Soare atunci când este vară în emisfera nordică (46,4% uscat; 53,6% apa), Terra s-ar supraîncalzi, ajungând la temperaturi enorme care ar elimina orice formă de viață.

Distanța Pământului față de Soare diferă pe parcursul unui an: Pământul se află la cea mai mare distanță față de Soare (152 milioane km) când este vară în emisfera nordică. Când este vară în emisfera sudică, Pământul se află la cea mai mică distanță față de Soare:148 milioane km. Un mic filmuleț pe aceasta tema: https://youtu.be/jUU8k1U8Xsk

Paharul cu apă de dimineață

Sarbatori frumoase!

Un Paste fericit sa aveti cu totii!

Ne nastem apa si murim pamant

Cu înaintarea în vârstă, procentul de apă din organism scade continuu. Cum în mod plastic se exprima cineva, ”ne naștem apă și murim pământ”. Spre edificare, iată câteva date ce arată scăderea procentului de apă din corp odată cu vârsta. Organismul uman are aproximativ:

– 80% apă în starea de fetus;

– 75% apă în starea de nou nascut;

– 65% apă în starea de adult, deplin dezvoltat;

– o medie de 57,5% apă, în starea de maturitate, când se ajunge ca bărbaţii să aibă cca. 60% apă, iar femeile 55%;

– până la minim 50% apă, în starea de vârstnic.

Gradul de hidratare menține prospețimea tuturor organelor și sistemelor corpului nostru, hidratarea organelor și țesuturilor depinzând foarte mult de cantitatea de apă ingerată. Un țesut slab hidratat are o o funcționare anevoioasă, tinzând către îmbătrânire și boală, cu atât mai mult cu cât el ar avea nevoie de apă dar nu o primește și această carență se prelungește un timp tot mai îndelungat. Un țesut bine hidratat, în schimb, înseamnă sănătate, prospețime, vitalitate și tinerețe. Cum alte griji alimentare, în ceea ce ne privește, nu avem în perioada unui post cu apă, rămâne să acordăm o maximă atenție acestui aspect al hidratării.

Postul Mare sau Postul Paștelui (la ortodocsi)

Incepe luni 23.02.2015 si dureaza pana la 11.04.2015 inclusiv. În acest post nu mâncăm deloc: carne, ouă, lactate. De asemenea postim de pește, vin (bauturi alcoolice) și untdelemn. Mâncăm deci numai bucate fără ulei și anume: legume, fructe, cereale, seminte, oleaginoase. MÂNCĂM UNTDELEMN ȘI BEM VIN (daca dorim) :

  • Sâmbetele si Duminicile de pe parcursul postului,
  • În ziua de 24 Februarie – aflarea Capului Sfântului Ioan Botezătorul,
  • La 9 Martie – Sfintii 40 de Mucenici,
  • La Buna-Vestire – 25 Martie,
  • Duminica Floriilor – 5 Aprilie.

MÂNCĂM PESTE (daca dorim) la:

  • Buna-Vestire – 25 Martie si în Dumininica Floriilor,
  • Duminica Floriilor – 5 Aprilie.

Postim mai aspru în special în săptămâna de la începutul Postului Mare și în săptămâna Patimilor. Astfel, în săptămâna de la începutul Marelui Post: Luni se mănâncă numai o dată pe zi – seara – pâine și apă. În Săptămâna Patimilor, în afară de Joi, când luăm două mese, se mănâncă la fel ca mai sus. Vineri și Sâmbătă, in Saptamana Patimilor (10-11 aprilie), sunt zile de post negru. Bolnavii au voie să mănânce bucate cu untdelemn și să bea vin în Postul Mare (daca doresc). Aceasta este o sinteza a obiceiurilor alimentare pe parcursul postului ortodox, pentru amanunte se poate consulta calendarul oficial al Patriarhiei: http://patriarhia.ro/calendar-40/. Daca exista persoane care au cunostinte temeinice despe obiceiurile alimentare dinaintea Pastelui la alte culte, le invit sa posteze.

Postul intermitent

Există o serie de studii care idică faptul că o dietă hipocalorică reprezintă o metodă de prelungire a vieții. Deși studiile s-au efectuat pe animale de mici dimensiuni, în special pe salamandre, efectele sale se pot extinde asupra tuturor.

Postul intermitent se poate ține într-o multitudine de variante, cel mai cunoscut fiind cel de câte o zi de post, alternată cu o zi în care se mănâncă. Totuși, cel mai popular post intermitent este cel în care se ține o zi de post pe săptămână. Studii clinice arată că o dietă restrictiv-calorică, tinută sub forma: zi post – zi alimentare, activează gena numită SIRT1. Această genă activată conduce la o mai bună rezistență la insulină, la o mai eficientă producere de energie la nivel celular, la reducerea inflamațiilor și la eliminarea celulelor grase aflate în jurul organelor, conducând în ansamblu la o scădere în greutate.

Avantajele postului intermitent:

– Este ușor de ținut din punct de vedere tehnic, nu necesită o informare deosebita sau un program orar sau alimentar;

– Se pierde din grăsime fără a fi nevoie de acea voință puternică necesară posturilor de durată;

– Încetinește procesul îmbătrânirii;

– Îmbunătățește metabolismul grăsimilor;

– Ameliorează starea persoanelor suferind de astm, boli de inimă, diabet de tip 2, boli inflamatorii, boli autoimune, simptome asociate menopauzei.

Puncte forte ale postului intermitent:

– Scăderea în greutate este cat se poate de concretă, rezultatele fiind vizibile în scurt timp, dând un tonus pozitiv practicantului.

– Se poate ține o perioadă îndelungată de către cei care au un surplus de greutate în special, putând dura chiar și câteva luni.

– Nu există restricții în ceea ce privește alimentele consumate, cu condiția ca în ziua inîcare se mănâncă să nu se depășească numarul de calorii propriu unei zile obișnuite, din perioada de dinaintea postului intermitent.

– Nu este neaparat necesară o schimbare de stil alimentar desi poate ea este de dorit, astfel corpul fiind scutit de nevoia de a se adapta la schimbările date de modificarea dietei.

– Se economisesc bani.

– Este ușor să tratezi sau să previi diferite carențe, dacă se acționează corect în zilele cu alimentare.

– Nu există alimente interzise deși poate ar fi necesare anumite restricții auto-impuse.

– Se pot continua programele de exerciții fizice daca ăcestea nu sunt foarte solicitante, sau se pot face unele exerciții ușoare de către cei care nu practicau până atunci nici un fel de sport.

– Se constată în timp o îmbunătățire simtitoare a sănătății sub multiple aspecte.

Puncte slabe:

– Cere autodisciplină și respectarea unei anumite planificări.

– Atât fizic cât și psihic reprezintă o schimbare majoră de comportament.

– Ca la orice fel de restricție alimentară, viața socială poate avea de suferit. În special invitațiile neprogramate pot încurca lucrurile, devenind adevărate provocări.

– Foamea cât și pofta se pot manifesta oricând, la fel ca în orice alt regim restrictiv.

– Desi după primele zile de alternare mulți simt nevoia unei diete mai sănătoase decât înainte, există însă și persoane care își mențin obiceiurile alimentare greșite, uneori chiar păstrându-și provizii din anumite alimente creatoare de dependențe, pe care le consumă în cantități duble!

– În cazul de mai sus, pe o perioadă îndelungată, încep să se observe carențe dacă se practică o nutriție inadecvată în perioada în care persoana se alimentează.

– Trebuie ținută o contabilitate a caloriilor astfel încat, în ziua în care se mănâncă, să nu se depășească numărul caloriilor zilnice dinaintea începerii postului intermitent.

– Deși poate fi ținut o perioadă foarte mare, o eventuală hrănire nesănătoasă, în zilele în care se mănâncă, va aduce treptat lipsuri în organism.

– Dacă la terminarea postului intermitent, se revine la vechile obiceiuri, și vechile neplăceri în ceaa ce privește sănătatea sau greutatea pot reapărea.

– Ieșirea din programul de post intermitent trebuie facută, continuând postul intermitent, dar crescând treptat numărul zilelor cu mâncare intercalate între zilele de post, la perioade din ce în ce mai mari.

– Dacă nu se întinde pe o durată mai mare de 3 săptămâni, postul intermitent de tip ”o zi post – o zi mancare”, nu micșorează rata metabolică.

Urmărește

Fiecare nou articol să fie livrat pe email.

Alături de 149 de alți urmăritori