A slăbi sănătos și durabil versus a slăbi cu orice preț

Zeci de diete promit să ajute la slabit, altele chiar insinuează printre randuri avantajele pe care le oferă în viitor, cum cum ar fi menținerea rezultatului timp îndelungat, reglarea metabolismului. Și postul cu apă poate fi considerat o dietă pentru slăbit dacă se dorește acest lucru însă pe parcurs se va vedea ca el înseamnă și aduce cu mult mai mult decât scăderea în greutate. De altfel o scurtă privire aruncată peste statisticile blogului arată că postările cele mai căutate sunt cele referitoare la scaderea in greutate.

De unde oare a început totul, tot acest interes enorm pentru slabit? De la supraalimentație, de la sedentarism, de la hormonii prezenți în hrană, de la obsesia perfecțiunii, de la standardele nefirești, de la modelele din media? Acum 25 de ani si mai bine, mai nimeni nu se preocupa de kilogramele în plus și cu toate acestea statistica ne arată că supraponderabilitatea și obezitatea afectau un număr infim de persoane, mai toate aflate printre cei de varsta a 3-a. Cei care au prins acele vremuri își amintesc că în fiecare clasă, în fiecare colectiv sau zonă de locuit exista câte o persoană căreia i se spunea ”grasul” sau ”grasa”. Daca ne amintim ceva mai exact  realizăm ca acel ”gras” sau acea ”grasă” erau de fapt așa cum în ziua de astăzi sunt cam un sfert dintre copii unei clase, dintre adulții unui colectiv sau dintre locuitorii unui cartier sau sat și că, de fapt, ei erau pe atunci doar supraponderali și nu obezi așa cum sunt astăzi cei cărora li se spune ”grasul” sau ”grasa”. Un număr infim de persoane sunt mulțumite cu greutatea lor actuală și indiferent că recunosc sau nu acest lucru, chiar și cei mai ok dintre cunoscuți admit că ar vrea să mai scadă măcar 1-2 kg. În toată această inflație de kilograme se caută cu asiduitate scurtături către forma dorită, rareori se intenționează o scădere treptată, acel recomandat 2-4 kg pe lună în funcție de greutatea de la care se pornește. Din punctul meu de vedere următoarele sunt cauzele importante pentru care o greutate benefică se atinge cu greu și mai ales se păstrează greu:

  1. La o vârstă fragedă, cel mai adesea în perioada de creștere și formare (adolescența), corpul este persecutat cu excese urmate de privațiuni care dezorientează grav metabolismul, alteori doar cu privațiuni nefirești, asociate lipsei de efort fizic, care setează pe termen lung metabolismul la un standard scăzut. În plasa aceasta cad în special tinerele fete, atunci cand observă că a început diferențierea fizică față de băieți, când în mod natural, prin structura ADN-ului organismul feminin, tind către a crea un depozit de grăsime mai mare decât înaintea adolescenței și decât cel al băieților de aceeași vârstă. Trebuie înțeles că acesta este un dat al naturii și lupta cu el înseamnă lupta cu ADN-ul uman, cu însuşi datul de a fi o persoană de sex feminin, luptă care nu poate fi câștigată pe termen lung decât în detrimentul sănătății, al vitalității.
  2. Standardele ”de frumusețe” sunt adesea nefirești, forțat scăzute, împotriva firii, în special în cazul femeilor. Standardele absolut nesănătoase, care promovează aspectul de tip ”manechin” pot fi atinse doar cu condiția de a accepta să devenim devitalizați din punct de vedere fizic si semi-inerți atât fizic cat si mintal. A crede ca un aspect fizic ”exemplar” aduce cu sine deschiderea ușilor în societate, fără un alt tip de școlire, muncă sau talent în vreun domeniu este doar o utopie, promovată ce-i drept intens de media. Gândiți-vă: voi ați plăti o persoană doar pentru că arata bine, cum aduce plus valoare înfățișarea ei unei afaceri dacă nu știe să facă nimic altceva? Într-o singură variantă: dacă meseria acesteia este cea de a-și vinde corpul. Credeți ca puteti fi iubiți necondiționat și veșnic doar pentru că arătați superb? În scurt timp vor ieși la iveală carențele comportamentale. emoționale, de educație, incompatibilitățile de tot felul.
  3. Supra-alimentația nu înseamnă neapărat mâncat mult, cât mâncat mai mult decat ar fi nevoie, mai mult decât consumul energetic efectiv.
  4. Comoditatea, lenea, inerția, inclusiv în activitatea mentală. Ne prezervăm în tot, facem instinctiv dar inutil economie de energie deși consumăm preponderent alimente rapid generatoare de energie.
  5. Consumul preponderent de hrană producătoare de depozite – cea hormonată, cu exces de estrogeni, care creste depozitele de grăsime și/sau retenție de apă în organismul omului sau al animalelor care îi depozitează, fiind apoi consumate de către om.
  6. Excesul de sare
  7. Emoții formatoare de aciditate, tot ceea ce se încadrează în general sub denumirea de stres. Stresul este urmarea unor atașamente emoționale eronate. Autocunoașterea, îndreptarea tendințelor psihice eronate durează o viată întreagă.
  8. Alte activități formatoare de aciditate, în special prin oxigenarea precară la nivel celular. Gândiți-vă de două ori înainte de a alege sa faceți mișcare în spații închise, în săli de antrenament unde oxigenarea este foarte slabă. Activitatea fizică intensă aduce vrem-nu-vrem multă aciditate în organism, dacă aceasta nu este efectuată într-un spațiu abundent oxigenat, eliminarea acidității generate de efortul fizic se face foarte puțin, restul rămânând în interior. Putem avea surpriza ca efectuând la sală un program fizic intens să constatăm că, desi aparatele spaciale ne arată diminuarea indicelui grăsimii, cântarul să arate cam aceeași greutate iar circumferințele, măsurabile în centimetrii, să fie foarte puțin diminuate. Aceasta este urmarea stocării la nivel celular a apei pentru a contracara aciditatea interna la nivel celular. Nu contest valoarea tonifierii și a efortului fizic, este cunoscut faptul că mușchii sunt mai grei decât grăsimea dar sa nu dăm pe mere ceea ce am câștigat pe pere!. Atenţie de asemenea la oxigenare în spațiul în care dormim, în cel în care lucrăm, mâncăm sau ne petrecem timpul liber. Atenţie la respirație! Respirația completă, profundă, aducătoare de oxigenare și eliminatoare de aciditate la nivel celular este cea adâncă, în care abdomenul își mărește vizibil volumul în timpul inspirației și și-l micșorează în timpul expirației.
  9. Excesul alimente formatoare de aciditate pentru neutralizarea cărora corpul își crește retenția de apă la nivel celular și implicit greutatea.
  10. Excesul de alimente tratate pentru retenție, în vederea creșterii la cantar (injectari specifice mezelurilor în special dar si altor cărnuri).
Anunțuri

2 responses to this post.

  1. Posted by just_A on 28/08/2014 at 12:22 pm

    Un articol foarte interesant si complex, felicitari! Aparent, cand intri pe blog ai senzatia ca e vorba despre o infometare grava, dar daca ai rabdare, vei vedea ca e mult mai mult de atat. Felicitari si spor la treaba in continuare!

    Răspunde

  2. Merci, just_A! Ma bucur ca se intelege mesajul meu.
    Sa fie spor la toata lumea!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: