Gândirea în timpul postului total

aj (14) 

Se știe că foamea ascute agerimea minții.  Luciditatea mentală în timpul postului negru are suișuri și coborâșuri . Aceste oscilații ale  clarității gândirii de la gândirea limpede, rapida la gândirea greoaie, încețoșată sunt stadii opuse ale minții în timpul postului negru peste care veți trece câteodată de mai multe ori în timpul unei singure zile. Vederea ochilor corespunde funcțiilor creierului – astfel de cele mai multe ori când mintea este buimacă și vederea va fi oarecum încețoșată, apoi sângele se curătă și revine o vedere cristalină și o gândire ageră. Iată ce se întâmplă: toxinele din sânge interferează cu capacitatea postului de a spori operațiunile creierului. Pe măsură ce postul progresează și corpul se detoxifiază, acesta câștigă lupta iar perioadele de neclaritate mentală se diminuează,  lăsând locul unor zile întregi cu deplină claritate mentală. Din nefericire majoritatea perioadei cețoase este la începutul postului. Trebuie deci perseverat  pentru a ajunge să cunoașteți minunata claritate ce va veni în timpul postului negru de durată.

Gandirea nu încetineste pe parcursul postului; surprinzător chiar, acesta ajută la creșterea profunzimii gândurilor. Într-o lume supraîncărcată informațional o minte calmă va găsi timp să descopere o înțelegere mai adâncă în locul alergării ici și colo acumulând timp de ani adevăruri înjumătățite și înțelegere superficială. Gândirea mai  lentă dar mai adâncă ajută creativitatea și deschide mintea către divinitate. Si aceast inconvenient va disparea odata cu  risipirea neclaritatii gandirii.

Lumea înconjuratoare a inventat mijloace din ce în ce mai puternice de a capta atentia. Creierul are însa un punct de saturatie. Veți constata că în timpul postului negru acest punct este mult mai sensibil decât înainte.  Deconectându-vă de mijloacele media, la început, veți observa o minte amorțită căreia îi este greu să se concentreze asupra a ceea ce cititi spre exemplu, mai ales dacă cititul nu a fost o obisnuintă în viața dumneavoastra. Nu vă panicați si nu vă grabiți cu concluzii de genul: „postul m-a slăbit într-atât încat nici nu mai pot sa gândesc”; ”probabil că alunec în neputința înțelegerii și a  gandirii din copilărie” sau pur și simplu ”încep să mă prostesc”. Asteaptați până vi se va liniști cu adevărat sufletul,  până vă veți deconecta și veți regăsi și capacitatea gândirii dinaintea postului , apoi veți observa o îmbunătățire a ei.

Se vor trezi gânduri de mult uitate, memoria va reînvia vechi amintiri. Problemele interne neglijate cer o atenție mărită . Din punctul meu de vedere cea mai bună rezolvare este refuzul de a ”redigera” aceste gânduri, alungarea lor. Această redezgropare a amintirilor fie neplacute fie plăcute dar care ambele trezesc nostalgie, regret sau depresie ori furie sau dorintă de răzbunare. Este doar un truc al minții care nu face altceva decât să trezească vechi problemele emoționale ce vor conduce instinctiv la nevoia acoperirii lor prin mâncare ca și până acum. De aici este doar un pas pâna la oprirea postului negru înainte de data propusă.

Pentru unii stabilitatea emoțională va fi abia acum cunoscuta cu adevărat, după înaintarea în postul negru, prin eliminarea dependenței de mâncare si excluderea stimulentelor de tipul cafeinei, zaharurilor procesate , nicotinei care au un efect puternic asupra chimiei creierului.

 

5 responses to this post.

  1. Posted by Cristian on 12/03/2010 at 11:20 am

    In timpul postului negru tineti-va mintea ocupata. Sa uitati de stomac 🙂

    Răspunde

  2. Posted by Dana H on 09/07/2013 at 2:55 pm

    Una din motivatiile acestui post negru pt mine este purificarea spirituala, mentala,emotionala..cred ca mai este un mod de a ma cunoste printr-o experienta care scoate afara din mine acum aspecte amortite, latente..ce mi se pare extraordinar la postul cu apa este restructurarea la toate nivelurile fiintei: de la cea spirituala si sufleteasca, energetica pana la cea fizica…eu am inceput acest post datorita darurilor sirituale ce le aduce si cu oarece mirare am aflat de pe acest blog de binefacerile fizice atat de profunde ce apar..ma asteptam la imbunatatiri ale sanatatii dar nu la vindecari!!! oau!! mi se pare absolut fascinanta alcatuirea nostra de catre Dumnezeu si cat de simpla si la indemana noastra se afla solutia, vindecarea, evolutia. Draga Cirys, iti multumesc din suflet pt munca enorma ce ai facut-o cu acest site si pt informarea si educarea de real folos ce o aduci cu aceste informatii postate…iti multumesc pt darul ce mi l-ai facut…a venit taman la fix cand eu incepusem o cura de detoxifiere cu fructe si intentionam sa tin postul negru de luni..acum am primit cunoastere in plus ca sa ma motiveze de a face 3-7 zile…am sa imi ascult corpul si el va decide..este primul post de acest gen facut in viata mea…multumesc si am sa postez evolutia mea la marturiile pe zile…multumesc mult, numai bine. Dana

    Răspunde

  3. Posted by edennyana on 22/07/2014 at 11:34 am

    Doream sa intreb daca acest post te ajuta si in combaterea alcoolismului. Am o severa problema cu alcoolul in sensul ca nu beau in fiecare zi dar dupa o perioada tensionata refulez in alcool. Credeti ca postul negru m ar putea ajuta sa scap de ac viciu? Multumesc!ps. N as vrea sa apelez la medicamentatie cu toate ca mi am fct programare la psihiatru.

    Răspunde

  4. Posted by MARIUS on 22/07/2014 at 4:03 pm

    @edennyana, parerea mea este c niciu psihiatru sau altcineva nu te poate face sa nu mai bei, ci numai tu! Daca constientizezi acest lucru, ca alcoolul nu-ti rezolva problemele si ca daca depasesti acest prag, cu rabdare, vei vedea ca inclusiv solutii vei gasi in rezolvarea lor. Starile de tensiune pot fi trecute, chiar daca nu simplu si usor, chiar fara alcool. 100% adevarat, si numai dupa ce probezi acest lucru vei simti ceea ce eu simt in acest sens. Alcoolul te induce intr-o stare de adormirea constiintei doar pt perioade scurte, dar problemele raman nerezolvate, precum un carucior impins la deal…Succes! DE TINE DEPINDE TOTUL!

    Răspunde

  5. Posted by C.D. on 22/07/2014 at 9:30 pm

    Un psiholog bun ar fi de mare folos pentru constientizarea problemelor. Sunt printre psihologii cei mai buni(de la Cluj) care dau consultatii online. Chiar eu cunosc un tip, care este prof universitar in Timisoara, urmeaza scoala postdoctorala la Cluj, sub indrumarea lui Mircea Micle. Tipul este specializat in psihologie cognitiv-comportamentala si este si o persoana sincera, fiind cu credinta in Dumnezeu.

    Dar mai sunt si alte alternative de obtinere a starilor de constiinta modificate, fara consum de droguri sau alcool. Se spune ca, de obicei, % barbatilor care fac depresie este mai mic decat al femeilor, deoarece ei folosesc alcoolul. Depinde care este cauza pentru care persoana bea. Uneori unii veau pentru starea obtinuta.

    Răspunde

Lasă un răspuns

