Pierderea în greutate în timpul postului negru

Deși se spune că se pierde jumătate de kilogram într-o zi de post negru pierderea în greutate variază mult în funcție de mai multe circumstante:

Cum este și logic cei mai grași pierd mai mult în greutate decât cei slabi pe timpul aceleiași perioade.

Cu cât este mai activ fizic subiectul, cu atât mai rapidă este pierderea în greutate a acestuia în comparație cu cel care se odihnește.

Cu cât este mai îndelungat postul cu atât scade treptat pierderea în greutate realizată pe timpul unei zile. Scăderea este deci din ce în ce mai mică cu cât se înaintează în post.

Nervoșii si emotivii pierd mai rapid în greutate decât cei calmi și echilibrați.

Cei relaxați și odihniți slăbesc mai greu decâte cei activi și tensionați.

Pierderea a 2,5-3 kg pe zi în primele 2-3 zile este ceva frecvent în special la persoanele cu exces de țesut adipos. Dar aceste pierderi nu sunt de grăsime propriu-zisă. Cea mai mare parte din această slăbire este aparentă căci se datorează golirii tubului digestiv de mâncare și resturi care nu mai sunt înlocuite și bineînțeles de apă. Se spune că un om sănătos pierde la începutul postului jumătate de kilogram pe zi, scăzând către o pierdere de un sfert de kilogram pe zi dacă postul se prelungește. Uneori se înregistrează staționări sau chiar mici creșteri în greutate din cauza reținerii de apă. Alteori pierderea este mai mare la începutul și la sfârșitul postului, la mijlocul acestuia înregistrându-se fie o scădere foarte slabă fie o staționare.

Băutul de multă apă tinde să ducă la scăderi modeste sau să mențină greutatea inițială (uneori chiar să o crească) prin reținerea apei în țesuturi. Atenție! Această staționare/creștere nu împiedică continuarea pierderii obișnuite de substamță solidă, slăbirea propriu-zisă care se realizează oricum în mod continuu în timpul unui post negru.

Corelare există și între starea țesuturilor postitorului și pierderea în greutate.

S-a observat de multe ori că cei cu o structură a zonei adipoase mai pufoasă, mai moale, ce pare aerată pierd mai rapid în greutate decât cei cu o structură fermă, solidă, vârtoasă. Și la unii și la ceilalți scăderea în greutate urmează aceeași regulă a descreșterii pe măsura prelungirii postului total.

Cei mai slăbuți pierd puțin în greutate încă de la început neînregistrând scăderi spectaculoase. Și la aceștia se întâmplă totuți la fel: cei cu o structură a cărnii mai flască pierd mai rapid decât cei cu o compoziție foarte densă. Explicația acestui fapt se datorează în ambele cazuri faptului că o structură mai puțin densă a țesuturilor grase permite o mai rapidă descompunere a lor.

În ceea ce privește posturile doar cu apă de tip intermitent cele mai rapide pierderi intervin și aici în prima parte a unui post; posturile scurte arată o medie a pierderilor zilnice mai mare decât cele lungi. Scăderile reale în greutate în posturile de câteva zile sunt foarte mici. Cumilativ, pe măsură ce postul intermitent continuă, pe termen lung, pierderea suferită este direct proporțională cu lungimea postului. Și aici pierderea cea mai mare este în prima parte a postului.

În posturile consecutive, la mică distanță în timp, indiferent de durata lor, la primul post se va pierde mai mult decât în cele care urmează.

La indivizii suferinzi de vreo boală, o scădere de mai mult de jumătate de kilogram pe zi denotă exces de țesut adipos și uneori chiar boli care au pornit sau au fost sustinute de acest exces, alteori pur și simplu obezitate. Tot la persoanele bolnave o scădere în greutate prea mică în timpul postului negru indică un organism slăbit, vlaguit energetic.

Pentru cei bolnavi nu contează de fapt cât se pierde în greutate căci după încheierea postului total se vor putea bucura de confortul sănătății și al mâncatului cu plăcere. La fel nu va avea importanță nici cât se va pune la loc după încheierea acestui post căci, de acum, ceea ce se depune va fi carne sănătoasă.

Curiozități:

S-a observat că femeile au o rată ceva mai mare de pierdere în greutate decât bărbații în postul negru. Se presupune că aceasta se datorează faptului că femeile au mai mult țesut adipos în corp decât bărbații.

Pe de altă parte rata metabolismului femeilor este mai slab decât al bărbaților deci ar fi de așteptat ca bărbații să slăbească mai rapid.

Există menționat un caz în care nu s-a slăbit deloc chiar și într-un post de 43 de zile. Explicația se presupune a fi că persoana avea un țesut gras foarte dens iar ceea ce a consumat din grăsime a fost înlocuit de apă.

În sens contrar, un alt caz spectaculos menționează o slăbire de 12kg în 2 săptămâni.

 

Anunțuri

17 responses to this post.

  1. Posted by Cristian on 12/03/2010 at 11:17 am

    Atentie la falsa pierdere in greutate, prin simpla golire a tractului intestinal.

    Răspunde

  2. Posted by lucia on 10/01/2011 at 9:12 pm

    Sunt in ziua a treia de post cu apa, consum apa minerala si cate o jumatate de lamaie stoarsa pe zi combinata cu apa, iau vitamine (CaMg) un comprimat pe zi si de asemenea iau antidepresive la indicatia psihiatrului (care nu stie ca am trecut pe post complet, va afla pe 19 ian cand merg la control). Ma aflu la sfarsitul zilei a treia de post, nu simt deloc foame, doar usoare intepaturi in capul pieptului (am gastroduodenita)
    Procedez ok, sau nu, cine are experienta in domeniu, rog sfaturi.

    Răspunde

  3. Apa minerala este extrem de agresiva pentru un stomac sensibilizat de afectiuni precum al tau si mai cu seama bauta fara mancare. Practic nu ar trebui sa bei apa minerala nici cand mananci decat ocazional.

    Răspunde

  4. Posted by mada on 05/09/2011 at 5:34 pm

    am obs ca cei mai multi urmaresc de la acest post pierderea in greutate. interesant. pierderea in greutate se poate si mancand… putin si sanatos. eu am reusit asa sa dau jos 22 de kg. acum ma tenteaza sa tin acest post pt sanatate, pt a-mi rezolva niste probleme.

    Răspunde

  5. Mada, nu pot sa iti dau un raspuns documentat despre rezolvarea problemelor mentionate de tine cu ajutorul postului pentru ca nu am asemenea dovezi. Daca ai rabdare si cunosti cat de cat limba engleza, poti sa scotocesti dupa informatii punctuale pe linkul din dreapta, pe siteul curezone.com.
    Asa cum ai observat si tu, in sectuinea de cazuri sunt postari primite de la persoanele care au tinut post pentru a slabi si/sau detoxifia. Daca la un moment dat voi primi date referitoare la rezolvarea unor probleme de sanatate, ceea ce m-ar bucura enorm, voi posta si astfel de rezultate. Faptul ca doar din aceasta categorie sunt cazuri postate pana in momentul de fata nu inseamana ca din cealalta categorie nu exista. Pe siteul amintit sunt foarte multe persoane care isi relateaza experienta proprie despre post si insanatosire. Sper sa ajunga si acest site sa gazduiasca candva si acel gen de cazuri.

    Răspunde

  6. Posted by silvia on 24/06/2012 at 8:13 pm

    buna mai este cnv pe aici?vad liniste :)m-am hotarat sa tin post am de dat app 20 de kg,26 as vrea am 76 kg si vreau 50…m-am documentat am citi cam ce trebuia sa stiu despre aceasta incercare (nu de alta dar nu vreau sa o dau in bara)oare cat zile ar trebui sa tin k sa ajung la 50kg?treab este k ma voi duce si la sala de fitness …nu ma fortez sa nu lesin pe acolo dar as as slabi mai rpd si mi se formeaza corpul mai frumos cred eu….

    Răspunde

  7. Draga Silvia, pe aici activitatea este vizibila in masura in care voi, cititorii acestui blog, decideti sa va impartasiti experienta personala si altora. Cum majoritatea decid doar sa culeaga informatii din articolele postate, aparenta este de liniste. Ca administrator insa, iti pot spune ca activitatea este mai mult decat imbucuratoare in ceea ce priveste dorinta de informare, fapt care ma bucura foarte mult. De voi depinde daca aceasta platforma, care acopera cam tot ce s-ar putea scrie despre acest tip de post, devine una dinamica sau nu.

    In ceea ce priveste dorinta ta de a posti facand in paralel si sport, nu vreau sa te descurajez, dar vei vedea ca, dupa primele 2-3 zile de post negru, un program regulat la sala de fitness devine o utopie. Sportul ”extrem” al celor ce tin post doar cu apa este mersul pe jos, de multe ori si acesta realizat cu multa greutate. Daca iti vei orienta atentia catre tine insati, o sa constati ca postul negru iti poate aduce un dar important: te ajuta sa te cunosti foarte bine din punct de vedere fizic si emotional.
    Iti doresc un post cat mai usor!

    Răspunde

  8. Posted by Maria on 26/06/2012 at 8:16 pm

    Buna Cirys !as vrea sa stiu si eu ce efecte ar avea in timpul postului folosirea bicicletei medicinale cam 30 min pe zi?Intreb asta fiindca ma intereseaza cel mai mult sa slabesc in partea inferioara a corpului si m-am gandit ca as obtine efecte mai rapide.

    Răspunde

    • Maria, un mers pe bicicleta medicinala, pe un nivel usor, care nu solicita mai mult decat mersul pe jos, este posibil si chiar binevenit pe parcursul unui post, cu conditia sa te simti in stare de aceasta activitate. Sunt momente de-a lungul unui post mediu sau indelungat in care oricata vointa ai avea, cu greu se pot face astfel de activitati. Sunt si momente in care o persoana se simte foarte energica si atunci are tendinta de a face excese care se repercuteaza neplacut asupra starii din zilele urmatoare. Este un pic cam greu de inteles acea stare, pana nu se ajunge concret la macar o saptamana de post.

      Una dintre surprizele foarte placute pe care le aduce un post cu apa este aceea ca organismul alege sa consume preponderent din zonele cu grasimea cea mai abundenta. Cu alte cuvinte, daca in partea de jos a corpului ai astfel de depuneri, din acea zona vei slabi cel mai mult, scazand o proportie mai mica din partea in care ai depuneri mai modeste. 🙂

      Răspunde

  9. Posted by Nico on 05/08/2012 at 12:16 am

    Buna Cirys, a fost o surpriza placuta descoperirea blogului tau! Am ajuns sa citesc despre postul negru in timp ce studiam invataturile lasate de Isus, unde se explica pe larg suferintele prin care trec cei care decid sa-si purifice trupul (ceva asemanator cu ce ai descris in articolul cu etapele postului), dar si rasplata pe care o primesc cei ce reusesc sa duca procesul pana la capat. Fiind in concediu momentan, m-am gandit ca este un moment oportun sa trec printr-un proces de detoxifiere si purificare, iar postul cu apa pare a fi cel mai eficient. Un singur dubiu mai am (inafara de increderea ca voi avea rabdarea si puterea necesara sa ma abtin de la mancare 🙂 ) : in situatia in care la ultimele analize de sange m-am dovedit a fi anemica si mi s-au prescris comprimate de fier pentru 3 luni, din care am executat abia o luna, imi este indicat acest tip de post? Daca da, sa continui cu comprimatele sau sa fac o pauza? (Mentionez ca am 25 de ani si 58 de kg, iar tinand postul urmaresc atat o purificare fizica cat si spirituala, dar si sa scap de 2-3 kg :)) ) Deasemenea care este perioada minima de post in care as putea obtine rezultate in ceea ce priveste detoxifierea? Nu ma refer la cele 1 sau 3 zile sau post intermitent, ci o perioada de 2 saptamani, 3, 4. Multumesc anticipat!

    Răspunde

  10. Nico, pentru o detoxifiere profunda este nevoie de minim 3 saptamani de post cu apa. Asta nu inseamna ca un post mai scurt nu vine cu efecte imediate in acest sens.

    Dr. Shelton sustinea ca deficientele organismului sunt auto-reglate de catre acesta dupa un post cu apa de durata, in special in perioada in care se face revenirea din acest post, cu conditia ca ea sa se faca corect. Pe de alta parte, faptul ca ai cunostinta despre aceasta deficienta, poate deveni chiar piatra de poticnire ce te va face sa intrerupi postul atunci cand vor aparea perioadele dificile iar daca te vei simti rau la un moment dat, cel mai probabil te vei duce cu gandul la acea deficienta. Ca sa impaci ambele conditii ar fi binaintales varianta de a postii dupa terminarea tratamentului. Este o decizie pe care numai tu o poti lua…

    Răspunde

  11. Posted by Maria on 13/09/2014 at 10:07 am

    M-am speriat un pic in legatura cu acel post de 43 de zile…..Eu sper sa slabesc 13-14 kg in aceasta perioada de 16 zile dar stiu ca numai organismul decide!Insa am citit un caz,cel al doamnei Monica Pop ce a pierdut 10 kg in doar 9 zile de post negru.Sau o fata de aproximativ 15 ani ce a slabit 14 kg in 14 zile…..Eu sunt curioasa cum va reactiona corpul meu si sper sa scap de acele rani emotionale din copilarie!Mi-e jena sa te intreb asta Ciryus dar ma omoara frica Eu am cu aproximativ 4-5 cm deasupra anusului un fel de ,,ridicatura” foarte dureroasa care cred ca se afla pe pwrtea dreapta a fundului….Ma astept sa nu intelegi despre ce e virba dar nu pot sta pe spate in pat deloc,nu pot sta in fund deloc decat daca dau mai intro parte…..Stii cauza problemei asteia??

    Răspunde

  12. Posted by Andrey on 03/10/2015 at 11:29 am

    Credeți ca s ar putea tine post negru dacă ai activitate fizica intensa, dacă muncești în construcții sau agricultura? Am ajuns la a 5 a zi având un program lejer și fără prea multa activitate fizica dar de mâine încep lucrul mai intens.

    Răspunde

  13. Andrey, depinde foarte mult de starea ta psihica. Daca resimti stresul muncii in mod psihic, emotional atunci va fi destul de greu. Daca te detasezi emotional va fi mai usor. Foarte important in post este sa fii lasat sa faci lucrurile in ritmul tau, chiar daca faci lucruri solicitante fizic si sa te hidratezi in permanenta.

    Răspunde

  14. Posted by iosific on 29/03/2016 at 9:47 pm

    O intrebare: pentru o femeie de 25 de ani, cu greutate sub limita (45 kg, 1,64 cm) este problematic un post negru total de 40 zile?

    Răspunde

  15. Posted by Kristy on 06/12/2016 at 2:47 pm

    Am si eu o intrebare: E normal sa fac si sport in timpul postului, Sunt abia la a doua zi de post, dar ieri am fost la sala, zic sa merg si azi, dar nu stiu cit va fi posibil pina sa fiu prea obosita. Ce imi puteti recomanda?

    Răspunde

    • Kristy, detoxifierea este mai rapida fara sport.
      Evident, miscarea moderata este binevenita pentru cei care se simt in stare, date fiind simptomele mai accentuate care apar de obicei in primele zile de post. Cred ca cea mai buna recomandare este sa iti asculti corpul, sa nu fortezi si mai ales sa urmaresti raspunsul organismului in zilele urmatoare activitatii de la sala, apoi sa iei o hotarare.
      Daca esti o persoana foarte activa, care merge la sala regulat, poti sustine oarecum un ritm alert de viata. Daca decat de curand ai inceput cu activitatea sportiva, si te aflii in acelasi timp in post, este mai indicata o activitate moderata.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: